Co sprawdzić w chwili zakupu używanej Toyoty hybrydowej?
Jeśli planujesz kupić używane auto hybrydowe, trzeba mieć świadomość zagrożeń i kosztów ewentualnych napraw. Jak odróżnić pojazd hybrydowy od konwencjonalnego benzyniaka albo diesla? Hybryda ma bardziej złożony system napędowy, w skład którego wchodzi silnik spalinowy, silnik elektryczny, automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów, bateria litowo-jonowa, system zarządzania energią oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania. W najnowocześniejszych hybrydach silnik spalinowy jest wspomagany przez jednostkę elektryczną, zastępującą standardową turbosprężarkę. Bateria litowo-jonowa w tych autach jest ładowana z gniazdka, dzięki czemu można przejechać do 30 km przy prędkości do 50 km/h, bez używania silnika spalinowego.
Projekt systemu hybrydowego Toyota Corolla
Jeśli chodzi o rynek używanych hybryd, to co można tam znaleźć? Na jednym z największych portali z ogłoszeniami o sprzedaży aut używanych było około 200.000 ofert. Wśród nich znajdowało się 5000 dotyczących pojazdów hybrydowych, z których w cenie od 30 do 50 tys. złotych było ich ponad 500. Jeżeli mowa o autach na sprzedaż za mniej niż 20 tys. złotych, to można było kupić kilka, głównie rozbitków. Co można powiedzieć o perspektywach? Oczywiście, ilość ofert używanych hybryd będzie z czasem rosła. Trzeba jednak pamiętać o tym, że do sprzedaży trafiać będą także samochody wprowadzane przez nieuczciwych handlarzy.
Jeśli chodzi o zakup samochodu hybrydowego, na rynku jest szeroki wybór. Aby wybrać najlepszy model, polecamy przeczytanie naszych poprzednich artykułów na ten temat. Najczęściej spotykane hybrydy to PHEV, które można naładować z gniazdka, a bateria litowo-jonowa pozwala na przejechanie od 30 do nawet większej liczby kilometrów w mieście. W starszych hybrydach, maksymalny zasięg na samym napędzie elektrycznym to zazwyczaj tylko 5 kilometrów, a w miękkich hybrydach nie ma w ogóle możliwości jazdy na samym napędzie elektrycznym. Uwaga powinna być zwrócona także na hybrydy firmowe i taksówki. Są one szeroko wykorzystywane, a jazda miejska i serwisy long life powodują, że są one bardzo zużyte, szczególnie baterie, układy zarządzania energią i skrzynie biegów. Dodatkowo silniki spalinowe są często wyposażone w instalacje LPG, co zwiększa zużycie i może powodować drogie problemy po zakupie.
Hybryda może wykazywać cechy typowe dla używanych samochodów, takie jak zużyte zawieszenie, skorodowane podwozie, uszkodzony układ elektryczny, zepsuta klimatyzacja i zniszczone wnętrze. Może mieć przekręcony licznik, być powypadkowa lub po zalaniu. Aby wykryć ukryte problemy, potrzebna jest interwencja specjalisty. Przed zakupem hybrydy skorzystaj z usługi Motocontroler i sprawdź jej historię na stronie https://www.historiaszkod.pl. Wystarczy numer VIN, aby dowiedzieć się w 100% za darmo, czy auto uczestniczyło w wypadku. Jeśli nie, warto zdecydować się na dokładne sprawdzenie stanu technicznego. Wybór pakietu usług Motocontroler, w tym Test Maxi, Protect i Full, umożliwi skorzystanie z profesjonalnych badań, pomocy rzeczoznawcy i wielu innych dodatkowych rzeczy. Wybierz auto w dowolnej części kraju i otrzymaj raport z badania, opinię eksperta oraz 300 zdjęć w ciągu 48 godzin lub nawet w 5 godzin od złożenia zlecenia.