You Have 1 Item in your Cart. Price is $199

Klimatyzacja samochodowa Mokotów - serwis, naprawa i montaż

Wszyscy kierowcy jak i pasażerowie przyzwyczaili się do tego, że klimatyzacja w samochodzie to standart. Jednak, aby w trakcie upałów było chłodno w samochodzie co roku klimatyzację trzeba napełnić i sprawdzić całą instalację. Czasami po włączeniu klimatyzacji wydziela się nie przyjemny zapach jest to wskazówka, że klimatyzację trzeba odgrzybić. W naszym serwisie mamy wszystkie urządzenia, które są niezbędne do napełnienia jak i serwisu klimatyzacji.

 

  • Klimatyzacja samochodowa - co warto wiedzieć

    Układ klimatyzacji w samochodzie nie jest już dodatkowym luksusem i należy już często do standardowego wyposażenia, obok elektrycznie sterowanych szyb czy wspomagania kierownicy. Jeszcze kilka lat temu dostępna tylko w luksusowych samochodach klasy premium czy doposażonych aut klasy kompakt, to dzisiaj jest już obowiązkowym wyposażeniem nawet w małych miejskich autach. Z tego też powodu warto by każdy kierowca zdawał sobie sprawę z zasad funkcjonowania układu klimatyzacji choćby w podstawowym stopniu. Szczególnie dlatego, że wbrew powszechnym opiniom klimatyzacja samochodowa nie jest do końca bezobsługowym systemem. Aby cieszyć się sprawną klimatyzacją przez długi czas wymagane jest jej regularne serwisowanie. Warto w tym miejscu wspomnieć, że doroczny przegląd klimatyzacji i w odpowiednim czasie dokonywane czynności serwisowe są ostatecznie dużo tańsze niż spowodowane awarią wymiany poszczególnych elementów. Ta wiedza jest tym bardziej użyteczna, że niewiele osób wie jak należy dbać o ten układ. Właściciele samochodów często zaniedbują podstawowe zasady dbania o ten układ co prowadzi do awarii, których można było uniknąć.

  • Komfortowa jazda nawet w upalne dni

    Najbardziej oczywistą funkcją klimatyzacji jest zapewnienie niskiej temperatury wewnątrz auta nawet w upalne dni. Przypomnij sobie to uczucie, kiedy wsiadasz w gorący dzień do nagrzanego auta a po chwili z nawiewu zaczyna wydobywać się strumień chłodnego powietrza. Dzięki temu nawet w największy skwar możemy się wygodnie poruszać naszym autem. Wygoda nie jest jednak tutaj jedynym istotnym elementem. Wysoka temperatura wewnątrz samochodu znacznie zmniejsza zdolność kierowcy do koncentracji zmniejszając wydatnie bezpieczeństwo jazdy. Obniżenie temperatury nawet o kilka stopni pomaga zniwelować zmęczenie kierowcy i pomóc mu skupić się na prowadzeniu auta.

  • Klimatyzacja w aucie zimą

    Choć przywykliśmy do korzystania z klimatyzacji głównie w cieplejsze miesiące to warto wiedzieć, że ten układ sprawdzi się również zimą. Wtedy podstawową funkcją klimatyzacji może być zmniejszenie zaparowania szyb, zamiast używania gąbki czy ściereczki do jej mechanicznego usuwania. Takie czyszczenie szyb ściereczką jest nie tylko niewygodne ale może wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Często jest też nieskuteczne, bo gąbki trzymane w aucie w chłodny poranek będą po prostu wilgotne i, zamiast usuwać parę, pozostawiają smugi, które jeszcze bardziej zmniejszają widoczność. W takiej sytuacji użycie klimatyzacji jest znacznie bardziej efektywne, nawet w porównaniu z użyciem zwykłego nawiewu. Usunięcie pary przy włączonej klimatyzacji następuje o wiele szybciej. Ciepłe powietrze ustawione na szybę wraz z klimatyzacją sprawia, że wilgoć szybko znika a szyby są znowu przejrzyste. Nie trzeba się zatrzymywać ani ryzykować mechanicznego czyszczenia za kierownica podczas jazdy. Dodatkową korzyścią z uruchamiania klimatyzacji zimą jest zmniejszenie prawdopodobieństwa awarii. Jeśli nie używamy klimatyzacji przez długi czas, olej znajdujący się w układzie osadza się na przewodach zamiast w nim krążyć i smarować poszczególne elementy. Efektem braku takiego smarowania jest to, że po włączeniu klimatyzacji po dłuższym czasie nieużywania wszystkie elementy pracują na sucho, co może skutkować ich zatarciem się.

  • Budowa układu klimatyzacji w samochodzie - Elementy klimatyzacji samochodowej

    Jak działa klimatyzacja w samochodzie? Które z elementów układu są najważniejsze? Jakie podzespoły odpowiadają za to, że powietrze w naszym samochodzie jest przyjemnie schłodzone? Do podstawowych elementów występujących w układach klimatyzacji należą: - kompresor - skraplacz - osuszacz - zawór rozprężny - parownik - wiatrak wentylatora

    Kompresor Jest jednocześnie jednym z najważniejszych ale i najdroższych elementów całego układu. Jego działanie możemy przyrównać do działania pompy. To dzięki niemu czynnik może krążyć w układzie klimatyzacji. Jego podstawową rolą jest sprężanie czynnika (dlatego też jest zwany sprężarką klimatyzacji) i wprawnie przez to czynnika w ruch. Kompresor zasysa rozprężony czynnik z parownika a następnie tłoczy go do skraplacza co powoduje gwałtowne zmniejszenie objętości tego co pozwala na sprawne działanie całego układu. Skraplacz Skraplacz zwany także kondensatorem ma przede wszystkim za zadanie odprowadzenie odpowiedniej ilości ciepła z czynnika. Znajduje się najczęściej w okolicy chłodnicy silnika. Jego rolą jest zmniejszenie temperatury czynnika klimatyzacji, który trafia do niego z kompresora w stanie gazowym i jest niezwykle gorący. Osuszacz W osuszaczu z czynnika oraz oleju usuwana jest wilgoć. Pozwala to na uniknięcie poważnych konsekwencji występowania wilgoci w czynniku i tym samym eliminuje ryzyko powstania korozji w całym układzie. Rdza mogłaby w krótkim czasie zanieczyścić czynnik chłodzący i doprowadzić do zablokowania się skraplacza. Osuszacz filtruje również czynnik z zanieczyszczeń, co chroni poszczególne podzespoły przed uszkodzeniem. Taki osuszacz to zwykle niewielki aluminiowy zbiorniczek zawierający granulki a zlokalizowany jest najczęściej na przewodach znajdujących się pomiędzy parownikiem a skraplaczem, choć może takze być umieszczony w chłodnicy klimatyzacji jako specjalny wkład. Z racji na pełnioną funkcję element ten podlega wymianie co dwa lata, nawet jeśli cały układ klimatyzacji działa sprawnie. Wskazaniem do wymiany osuszacza jest wystąpienie jakichkolwiek awarii wymagających ingerencji w układ a w szczególności gdy dojdzie do jego rozszczelnienia, na przykład w przypadku wymiany kompresora. Jego wymiana to minimalny koszt w porównaniu z ewentualnymi wydatkami spowodowanymi jego wadliwym działaniem. Koszt takiego osuszacza waha się w granicach kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych w zależności od modelu auta. Nie opłaca się więc ryzykować poważniejszej awarii i wymienić tą część profilaktycznie. Zawór rozprężny Zawór rozprężny znajduje się zwykle pomiędzy parownikiem a osuszaczem a jego rolą jest sterowanie przepływem czynnika klimatyzacji. Zawór ma wpływ nie tylko na ciśnienie ale także na temperaturę gazu w układzie klimatyzacji. Spotykamy zawory typu "L" i "H". Parownik i wiatrak wentylatora Bez parownika klimatyzacja nie miałaby możliwośći schłodzić powietrza w samochodzie. Jego rolą jest bowiem usunięcie ciepła z powietrza, które wtłaczane jest następnie do kabiny pasażerskiej. Osusza on także powietrze. Znajduje się on zwykle w tym samym miejscu co nagrzewnica i w nim zachodzi zamiana czynnika chłodzącego z cieczy w gaz.

  • Działanie układu klimatyzacji

    Pokrótce opisaliśmy już poszczególne podzespoły układu klimatyzacji, ale jak właściwie działa sam system?

    Do najważniejszych elementów układu należy kompresor, którego rolą jest zwiększenie ciśnienia czynnika chłodzącego, co prowadzi do wzrostu jego temperatury. Z kompresora czynnik jest przepompowywany do skraplacza, gdzie następuje jego ochłodzenie poprzez powietrze napływające z zewnątrz samoczynnie podczas jazdy samochodu oraz napędzane przez wentylator. Wentylator jest uruchamiany automatycznie poprzez włączenie klimatyzacji. W skraplaczu następuje także zmiana stanu skupienia czynnika z gazowego na płynny. Ze skraplacza czynnik w formie płynnej przechodzi do osuszacza, w którym następuje usunięcie zanieczyszczeń i wilgoci z czynnika. Tak przygotowany czynnik przechodzi przez zawór rozprężający do parownika i w tym miejscu następuje ochłodzenie się czynnika i zwiększenie jego objętości. Po tym czynnik trafia do kompresora i cykl się powtarza.

    Klimatyzacja Mokotów zapraszamy do naszego auto serwisu.

  • Czynniki chłodzące

    Niemal do końca XX wieku w samochodach stosowano w układach freon czyli czynnik R12. Wzrost świadomości o szkodliwości freonu i jego niszczącego działania na warstwę ozonową spowodował zaprzestanie jego używania. Jego miejsce zastąpił bezpieczniejszy czynnik R134a, który choć mniej szkodliwy nadal mógł przyczyniać się do powstania dziury ozonowej. Jego używania zaprzestano w 2017 roku, kiedy to został zastąpiony przez najbezpieczniejsza ze stosowanych dotychczas gaz o symbolu R1234yf. Choć jego zaletą jest bezpieczeństwo dla środowiska to jego koszt jest dużo wyższy. Klimatyzacja samochodowa Mokotów

  • Objawy awarii układu klimatyzacji

    Choć wydaje się, że tak jest klimatyzacja nie jest układem bezobsługowym. Oczywiście na co dzień nie wymaga od kierowcy podejmowania jakichkolwiek działań, prócz regularnego uruchamiania to warto przyjrzeć się bliżej sygnałom, które mogą świadczyć o zbliżającej się awarii. Warto zwracać uwagę na działanie klimatyzacji, bo zwykle jest tak, że wiele z usterek w początkowym stadium można jeszcze relatywnie tanio usunąć natomiast ich bagatelizowanie może pociągnąć za sobą serię poważniejszych awarii w rezultacie czego cały układ przestanie działać, a koszt jego naprawy będzie wysoki.

    #tags Klimatyzacja Mokotów