Ujawnianie prawdy: obalanie mitów i wad - Toyoty hybrydowe
Unia Europejska planuje wizję motoryzacji na przyszłość, w której wiele osób będzie korzystać ze samochodów hybrydowych. Zastanawialiśmy się, czy naprawy takich pojazdów są bardziej kosztowne niż te, które dotyczą samochodów Diesla. Rozmawialiśmy z ekspertami w temacie hybryd i dowiedzieliśmy się, że producenci samochodów będą musieli zredukować emisję CO2 w przyszłości, aby sprzedaż samochodów niskoemisyjnych wzrastała. Nie mamy żadnego wpływu na te zmiany, dlatego też musimy zaakceptować hybrydy i samochody elektryczne. Lepiej już teraz sprawdzić, czy ceny napraw w przypadku samochodów hybrydowych są wyższe niż wymiana koła dwumasowego, filtra DPF lub zaworu EGR w dieslu. Co jest najczęstszą usterką w hybrydach i co jest jej przyczyną? Aż 95% awarii ma związek z akumulatorami, mniejsza liczba - z falownikami, a pozostałe są wyjątkowe. Powodem tego są m.in. wysoki przebieg, długie okresy nieużywania samochodu oraz zaawansowany wiek. Lekceważenie występujących uszkodzeń jest częste. Na przykład, w przypadku samochodu Priusa II, jeśli nie jest użytkowany przez 2-3 miesiące, może wystąpić problem. Natomiast jeśli chodzi o przebieg, to już przy 200 tys. km naprawa może okazać się nieopłacalna. Model Aurisa II jest bardziej wrażliwy i już przy 180 tys. km pojawiają się problemy. Natomiast w przypadku Priusa można znaleźć egzemplarze z 2008 roku bez żadnych oznak awarii. Jeśli chodzi o usterki wynikające z długiego okresu eksploatacji, w przypadku falownika może dojść do przegrzania, jeśli w jego układzie chłodzenia znajdzie się dziura. Natomiast przegrzanie układu uzwojenia wystąpiło w jednym przypadku, który był skutkiem zlekceważenia uszkodzeń przez właściciela pojazdu.
Wydajny napęd Toyota Corolla