Subaru 2.0 D silnik

Jakie są najczęstsze problemy z silnikami Subaru?

Wprowadzony na rynek silnik wysokoprężny Subaru, zaprojektowany w układzie bokser, początkowo zebrał pozytywne opinie, ale wkrótce ujawnił pewne problemy.

Jednym z nich był problem ze sprzęgłem, o który polski dealer Subaru obwiniał kierowców. Naprawy były jednak objęte gwarancją w sąsiednich krajach zachodnich. Problem został rozwiązany poprzez wymianę oryginalnej pięciobiegowej skrzyni biegów na nową o sześciu przełożeniach. Ale to nie wszystko...

Pojawiły się dodatkowe obawy, takie jak dudniące koło dwumasowe, awaria zaworu EGR odpowiedzialnego za kontrolę przepływu spalin oraz luz osiowy wału korbowego. Problemy te mogą wymagać wizyty w serwisie, zwłaszcza ten ostatni, którego naprawa może być kosztowna i nie każdy mechanik jest do tego przygotowany.

Silnik 2.0D był produkowany od 2008 roku i można go było znaleźć w następujących modelach:

  • Problemy z silnikami Subaru Forester
  • Problemy z silnikami Subaru Impreza
  • Problemy z silnikami Subaru Legacy
  • Problemy z silnikami Subaru XV
  • Problemy z silnikami Toyota Auris
  • Problemy z silnikami Toyota Verso
  • Problemy z silnikami Toyota Rav4
  • Problemy z silnikami Toyota Avensis
  • Problemy z silnikami Lexus IS220d

Czy są jakieś szczególne problemy, które sprawiają, że silnik Subaru 2.0 D jest szczególnie podatny na awarie?

Jak wyglądają koszty naprawy silnika 2.0 D Subaru w porównaniu z innymi silnikami na rynku?

Czy możesz podać przykłady sytuacji, w których silnik 2.0 D Subaru spowodował znaczne obciążenie finansowe z powodu napraw?

Jakie alternatywy są dostępne dla tych, którzy chcą uniknąć problemów z niezawodności i naprawami związanych z silnikiem 2.0 D Subaru?