Czy 2,5 litrowy silnik Subaru często się psuje?
Subaru wprowadziło zupełnie nowy 2,5-litrowy silnik benzynowy (EJ255/EJ257) w 2006 roku. Niestety modernizacja silnika nie poszła zgodnie z planem. Głównym problemem były nieszczelne uszczelki głowicy, które powodowały przedostawanie się płynu chłodzącego do komór spalania. W niektórych przypadkach doprowadziło to nawet do pęknięcia tłoków. Aby uniknąć problemów, najlepiej jest delikatnie obchodzić się z tymi silnikami. Poddawanie ich tuningowi lub ostrej eksploatacji to przepis na katastrofę. Jak więc uniknąć zbyt szybkiej jazdy sportowym Subaru?
W okresie produkcji silnika, który rozpoczął się w 2005 roku, silnik 2.5 Turbo trafił do:
- Subaru Impreza
- Subaru Legacy
- Subaru Forester
- Subaru Outback
- Subaru Baja
- Saab 9-2X
Czy są jakieś szczególne problemy lub typowe awarie, które sprawiają, że silnik Subaru 2.5 Turbo jest problematyczny?
Jak niezawodność silnika 2.5 Turbo wypada w porównaniu z innymi silnikami Subaru?
Jakie są potencjalne konsekwencje lub koszty związane z naprawą niesprawnego silnika 2.5 Turbo?