Jakie są najbardziej zawodne i drogie w naprawie silniki w kategorii Toyota 2.0 / 2.2 D-4D?
Turbodoładowane silniki wysokoprężne Toyota 2.0 / 2.2 D-4D (1AD i 2AD) mają pewne wady.
Jedną z nich jest nadmierne zużycie oleju silnikowego. Podczas gdy niewielkie zużycie oleju jest normalne, jeśli przekracza pół litra na 100 km, zaleca się wizytę w naszym niezależnym serwisie samochodów japońskich. Innym problemem jest wypalanie się uszczelki głowicy, prawdopodobnie spowodowane wysokimi obciążeniami silnika, które prowadzą do deformacji głowicy. Sama wymiana uszczelki nie rozwiązuje problemu, ponieważ w bloku silnika wykonanym ze stopu aluminium pojawiają się wżery. Zalecanym rozwiązaniem jest wymiana bloku silnika, ale alternatywą może być jego szlifowanie. Dodatkowo, układ wtryskowy, turbina i koło dwumasowe również mogą przyczyniać się do problemów.
Jakie są najczęstsze problemy z silnikami Subaru?
Problemy te występowały w latach 2005-2009.
Silniki D-4D były montowane w różnych modelach, w tym:
- Problemy w silnikach Toyota Auris
- Problemy w silnikach Toyota Verso
- Problemy w silnikach Toyota Rav4
- Problemy w silnikach Toyota Avensis
- Problemy w silnikach Lexus IS220d
Czy są jakieś znane problemy lub typowe awarie związane z silnikami Toyota 2.0 / 2.2 D-4D?
Ile właściciele mogą spodziewać się wydatków na naprawy problematycznych silników 2.0 / 2.2 D-4D - Toyota?
Co sprawia, że silniki 2.0 / 2.2 D-4D - Toyota są szczególnie kłopotliwe i drogie w naprawie?